راهنمای کامل استفاده از متروی دبی

راهنمای کامل استفاده از متروی دبی

بی‌شک سیستم حمل و نقل عمومی دبی یکی از پرکاربردترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی دنیاست که استفاده از آن برای گردشگران خارجی نیز بسیار راحت می‌باشد. در مقایسه با مترو لندن و نیویورک سیتی، مترو دبی با طراحی بسیار زیباتر و امکانات بیشتر، بی‌نقص، ایمن و با قابلیت استفاده آسان در اختیار گردشگران این شهر توریستی قرار دارد. مترو دبی دو خط دارد و به ایستگاه‌های اتوبوس و تراموا نیز متصل است. اگر قصد سفر به دبی را دارید با ما همراه باشید تا با نحوه استفاده از مترو دبی، دکه‌های بلیت فروشی و نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به جاذبه‌های گردشگری‌های مهم دبی آشنا شوید.

یکشنبه 17 شهریور 1398
4488

راهنمای کامل استفاده از مترو دبی

بی‌شک سیستم حمل و نقل عمومی دبی یکی از پرکاربردترین سیستم‌های حمل و نقل عمومی دنیاست که استفاده از آن برای گردشگران خارجی نیز بسیار راحت می‌باشد.

در مقایسه با مترو لندن و نیویورک سیتی، مترو دبی با طراحی بسیار زیباتر و امکانات بیشتر، بی‌نقص، ایمن و با قابلیت استفاده آسان در اختیار گردشگران این شهر توریستی قرار دارد.

مترو دبی دو خط دارد و به ایستگاه‌های اتوبوس و تراموا نیز متصل است.

اگر قصد سفر به دبی را دارید با ما همراه باشید تا با نحوه استفاده از مترو دبی، دکه‌های بلیت فروشی و نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به جاذبه‌های گردشگری‌های مهم دبی آشنا شوید.

 

مترو دبی دارای دو خط قرمز و سبز میباشد:

خط قرمز تقریبا مسیر جاده اصلی دبی، یعنی خیابان شیخ زاید، را دنبال می‌کند و از راشدیه در شمال دبی به ایستگاه تبادل امارات در جبل علی و جنوب دبی منتهی می‌شود.

خط سبز نواحی اطراف نهر دبی، بافت قدیمی دبی و منطقه دیره در شمال دبی را پوشش می‌دهد.

این دو خط در ایستگاه‌های Burjurman و Union با یکدیگر برخورد می‌کنند و می‌توانید برای تعویض خط از این ایستگاه‌ها اقدام کنید.

توقف‌های مهم:

1- اتصالات فرودگاهی

یکی از ارزانترین راه‌ها برای رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه دبی، خط قرمز مترو دبی است که در ترمینال‌های شماره 1 و 3 فرودگاه توقف دارد و اغلب مسافرین برای برای رسیدن به دبی مال، دبی مارینا و دیگر مقاصد مهم دبی از این خط استفاده می‌کنند.

ماجراجویی در محله قدیمی دبی

تصویر ذهنی بیشتر مسافرین از دبی فقط به آسمان‌خراش‌ها و هتل‌های مجلل و رستوران‌های لوکس محدود می‌شود اما فارغ از زرق و برق مرکز شهر و مارینا دبی، قلب تپنده دبی، محله قدیمی دبی است که برای رسیدن به آن می‌توانید از خط قرمز استفاده کنید و در ایستگاه Burjurman خط خود را عوض کرده و با خط سبز در ایستگاه Al Ras، در نزدیکی Deira Gold Souk & Spice Souk پیاده شوید. سپس یک آبرا کرایه کنید (آبرا یا Abra قایق‌های چوبی کوچک در نهر دبی هستند) و به سمت دیگر نهر دبی رفته و از قدمت منطقه تاریخی الفاهیدی، موزه دبی، کوچه‌های بادگیر، کافه‌های محلی و ... روی دیگر دبی را نیز ببینید.

در خط قرمز و جنوب Burjurman در ایستگاه ADCB برای بازدید از بازار الکرامه و یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های خرید در دبی پیاده شوید.

2- خرید و گشت و گذار

اکثر جاذبه‌های گردشگری دبی به راحتی از طریق خط قرمز مترو قابل دسترسی هستند.

برای بازدید از برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان و دبی مال، بزرگترین مرکز خرید جهان، همچنین برای گردش در امارات مال و خرید از برندهای معتبر جهانی یا بازدید از اسکی دبی و جاذبه‌های دیگر دبی، از خط قرمز استفاده کنید.

3- اتصالات ساحلی

از خط قرمز مترو دبی برای رسیدن به ایستگاه DAMAC و بازدید از رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌های دبی مارینا استفاده کنید. تمام ایستگاه‌ها به شبکه تراموا دبی متصل هستند که مناطق ساحل جمیرا، شهر رسانه و دهکده دانش دبی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اگر علاقمند به گشت و گذار در ساحل می‌باشید می‌توانید در ایستگاه DAMAC از تراموا استفاده کنید و تنها با پنج دقیقه پیاده‌روی به ساحل جمیرا برسید.

دسترسی به نخل جمیرا کمی دشوارتر است و باید برای رسیدن به آن از ایستگاه تراموا نخل جمیرا ده دقیقه پیاده‌روی کنید تا به ایستگاه مونوریل رسیده و از آنجا به آتلانتیس بروید.

4- سفر کاری

اگر برای انجام کاری به دبی سفر می‌کنید، خط قرمز مترو شما را به مراکز تجاری اصلی شهر در مرکز تجارت جهانی دبی، مرکز مالی و Business Bay خواهد رساند.

خرید بلیت:

به راحتی می‌توانید بلیت‌های تک، بلیت‌های رفت و برگشت و بلیت‌های روزانه مترو دبی را از دستگاه‌ها و دکه‌های فروش بلیت واقع در ایستگاه‌های مترو تهیه کنید.

اگر قصد چند بار استفاده از مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس یا تراموا در دبی را دارید، پیشنهاد می‌کنیم بلیت NOl RED که قابل شارژ برای سفرهای اطراف شهر نیز هست را تهیه کنید.

قیمت‌های بلیت از 2 درهم برای سفرهای کوتاه شروع می‌شود و بلیت‌های روزانه با تعداد سفر نامحدود 14 درهم هزینه دارند.

برای کودکان زیر 5 سال و یا کودکان با قد زیر 90 سانتیمتر، نیازی به تهیه بلیت نیست و سفر آن‌ها رایگان است.

توصیه‌های مسافرتی:

1- مترو دبی کاملا اتوماتیک است و راننده ندارد؛ بنابراین هنگامی که درهای مترو شروع به بسته شدن می‌کنند برای باز شدن آن تلاش نکنید؛ در عوض کافی است عقب بایستید و منتظر قطار بعدی باشید که تنها چند دقیقه با آن فاصله دارد.

2- خوردن، آشامیدن، آدامس جویدن، با کفش روی صندلی‌های واگن رفتن و کارهایی از این قبیل در مترو دبی ممنوع است و ممکن است منجر به جریمه فرد شود.

3- هنگام سوار شدن به مترو به واگن‌هایی که مخصوص کودکان و خانم‌ها در نظر گرفته شده است و همچنین واگن‌های کلاس طلایی، که دارای بلیت جداگانه هستند، توجه کنید.

4- حتی‌الامقدور در ساعات ازدحام جمعیت مثل صبح و بعد از ظهر سفر نکنید.

نظر بدهید