راهنمای انتخاب صندلی هواپیما

راهنمای انتخاب صندلی هواپیما

فرض کنیم شما بلیت هواپیمای خود را خریداری کرده‌اید، شاید سؤال منطقی بعدی که ذهن شما را درگیر خواهد کرد این باشد: کدام صندلی را انتخاب کنم؟ یافتن پاسخ این سؤال بسیار حائز اهمیت است چرا که انتخاب صندلی درست می‌تواند به کاهش استرس و خستگی ناشی از پرواز، به خصوص در سفرهای طولانی‌تر کمک کند.

جمعه 25 بهمن 1398
4697

راهنمای انتخاب صندلی هواپیما

در زمان رزرو اینترنتی پرواز معمولا یک صندلی بطور خودکار به شما اختصاص می‌یابد که ارزان‌ترین صندلی در دسترس است، اما گاهی گزینه‌ای برای انتخاب صندلی نیز در اختیار شما است.

خرید آنلاین بلیت هواپیما

انتخاب صندلی تنها به انتخاب بین صندلی کنار پنجره و یا راهرو محدود نمی‌شود؛ برخی صندلی‌های کنار پنجره ممکن است روی بال باشند و برخی در کنار دستشویی!

نکاتی وجود دارد که قبل از انتخاب صندلی هواپیما باید آن‌ها را در نظر بگیرید؛ در این مقاله به برخی از این نکات می‌پردازیم.

این مقاله می‌تواند به شما در انتخاب صندلی کمک کند تا پروازی دلپذیر و سفری آرام را تجربه کنید.

راهنمای انتخاب صندلی هواپیما

  • سایت‌های اطلاعات صندلی پرواز

دو وب‌سایت SeatGuru و Seatlink برای کسب اطلاعات صندلی‌های هواپیما بسیار مفید هستند و می‌توانید اطلاعات خوبی از آن‌ها به دست آورید. هر دو وبسایت عملکردی مشابه هم دارند.

 

SeatGuru: این سایت نقشه صندلی‌های هواپیما را به صورت آنلاین به شما نشان می‌دهد و به شما توصیه می‌کند که کدام صندلی را انتخاب و از کدام اجتناب کنید.

 

Seatlink: اگر نوع هواپیمای خود را نمی‌دانید فقط کافی‌است شهر، ایرلاین پروازی و تاریخ پرواز را وارد کرده تا وب‌سایت اطلاعات مورد نیاز شما را نمایش دهد. می‌توانید این اطلاعات را با شماره پرواز نیز جستجو کنید.

اگر پس از بررسی متوجه شدید که صندلی مناسبی را انتخاب نکرده‌اید می‌توانید صندلی خود را تغییر دهید (به خاطر داشته باشید برای تغییر و ارتقاء صندلی خود باید هزینه‌ای بیشتر پرداخت کنید.)

 

  • خروجی‌ها، سرویس بهداشتی هواپیما، آشپزخانه و درگاه لپتاپ

پس از مشاهده نقشه صندلی‌های هواپیما، فضای داخلی هواپیما شامل خروجی، دستشویی، آشپزخانه، درگاه لپتاپ و ... را بررسی کرده و صندلی مناسب خود را انتخاب کنید.

 

سرویس بهداشتی: شاید شما هم از نشستن در کنار سرویس بهداشتی حس خوبی نداشته باشید اما اگر حالتان خوب نباشد و یا سابقه خوبی از پروازهای قبلی نداشته باشید، نشستن در نزدیکی سرویس بهداشتی اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

 

خروجی: صندلی‌های نزدیک درب خروجی از جهت فضای بیشتر در جلوی پا مناسب هستند اما باید در نظر داشته باشید که پنجره این صندلی‌ها معمولا دید مناسبی ندارند (چرا که در قسمت بال قرار دارند) و یا اینکه فضای قفسه بالای سر محدود می‌باشد.

 

آشپزخانه: نشستن در نزدیکی آشپزخانه هواپیما لزوما به این معنا نیست که شما جزء اولین افراد برای دریافت غذای هواپیما خواهید بود؛ بیشتر اوقات مهمانداران پرواز از ردیف‌های دورتر شروع به سرویس‌دهی می‌کنند. همچنین با انتخاب صندلی‌های نزدیک به آشپزخانه مجبورید بوی غذا و سر و صداهای بسیاری را تحمل کنید.

 

پریز لپتاپ:

ممکن است در پرواز برای بررسی و اتمام کارهای خود به درگاه لپتاپ احتیاج داشته باشید. در این صورت انتخاب صندلی که دسترسی مناسبی به درگاه داشته باشد برای شما ضروری است.

خرید آنلاین بلیت هواپیما

پس از تصمیم‌گیری در مورد انتخاب صندلی، صندلی‌های موجود در پرواز خود را بررسی کرده و در صورت لزوم صندلی بهتری انتخاب نمایید.

 ممکن است فرآیند انتخاب صندلی کمی زمان‌بر به نظر برسد اما صرف چند دقیقه اضافی و انتخاب صندلی مناسب خصوصا در پروازهای طولانی باعث می‎شود که سفری راحت و آرام را سپری کنید.

نظر بدهید