11 اپلیکیشن کاربردی سفر با قابلیت استفاده آفلاین

11 اپلیکیشن کاربردی سفر با قابلیت استفاده آفلاین

دسترسی به اینترنت در سفر به کشورهای دیگر در اغلب اوقات مشکلی پیچیده است؛ بسته‌های اینترنت در سفر ممکن است محدود و گران باشند و یا سرعت بالایی نداشته باشند. خوشبختانه امروزه نرم‌افزارهای سفر بسیاری وجود دارند که علاوه بر کاربردی بودن نیازی به اتصال داده اینترنت در سفر ندارند و تنها کافی است یکبار از طریق WIFI همگام‌سازی شوند تا بتوانید در سفر در حالت آفلاین از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه فهرستی از این اپلیکیشن‌های کاربردی که موجب صرفه‌جویی هزینه‌های سفر می‌شوند را معرفی خواهیم کرد. این نرم‌افزاها معمولا در هر دو نسخه IOS و اندروید ارائه می‌شوند.

دوشنبه 22 مهر 1398
3678

11 اپلیکیشن کاربردی سفر با قابلیت استفاده آفلاین

نرم افزارهای کاربردی در سفر

1- Google Maps

نرم‌افزار گوگل مپ سابقه‌ای طولانی در خدمات آفلاین دارد اما نسخه 2018 و 2019 آن با پشتیبانی از ذخیره مناطق نامحدود و جهت‌یابی آفلاین امکانات خود را گسترده‌تر کرده است.

استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است و شما به راحتی قادر خواهید بود شهرها، روستاها و خیابان‌ها را پیدا کنید و بعد از همگام‌سازی آن‌ها در گوشی همراه خود، حتی در حالت پرواز نیز می‌توانید به مسیرهای ذخیره شده دسترسی داشته باشید.

هرچند در حالت آفلاین نمی‌توانید به مسیرهای دوچرخه‌سواری، حمل و نقل عمومی و یا پیاده‌روها دست پیدا کنید اما می‌توانید از امکاناتی مانند "یافتن موقعیت فعلی خود" استفاده کنید.

 

2- Here We Go

نرم‌افزاری که در ابتدا توسط نوکیا عرضه شد و در حال حاضر بهترین برنامه موقعیت‌یابی آفلاین محسوب می‌شود.

در این اپلیکیشن بر خلاف گوگل مپس، می‌توانید مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل و نقل عمومی را نیز در حالت آفلاین مشاهده کنید. همچنین دانلود نقشه برای تمام منطقه یا کشور مقصد سفر نیز بسیار کاربردی و ساده است.

مسیرهای نشان داده شده بطور کلی دقیق هستند و هنگامی که شما آفلاین هستید تنها نام مکان را به شما نشان نمی‌هد بلکه مسیر دقیق مکانی که میخواهید پیدا کنید را به  شما نشان می‌دهد.

در صورتی که قصد بارگیری نقشه چند کشور را دارید به ظرفیت حافظه گوشی خود توجه کنید زیرا ممکن است حجم زیادی لازم داشته باشید.

 

3- Tripit

برنامه Tripit سال‌هاست که مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرد و هنوز هم بهترین برنامه برای مدیریت برنامه سفر خود با یا بدون اتصال به اینترنت است.

این برنامه می‌تواند برای رزروها و به روزرسانی آن‌ها در سفر  به ایمیل شما متصل شود. همچنین می‌توانید در صورت تمایل تاییدیه‌ها را بصورت دستی تنظیم و ارسال کنید، این برنامه هر زمان که به اینترنت وصل و آپدیت شود.

بلیت پرواز و هتل و تمامی مواردی مرتبط به سفر شما در یک جا ذخیره می‌شوند و بطور خودکار برنامه سفری جامع ایجاد می‌کند.

نسخه PRO این نرم افزار دارای ویژگی‌هایی اضافی نسبت به نسخه رایگان آن است.

 

4- EX Currency

نرم افزار Ex Currency یک نرم افزار قدیمی و محبوب برای تبدیل سریع و آسان نرخ ارز است.

کافیست از قبل ارزهایی را که احتمالا از آن‌ها استفاده خواهید کرد به بانک اطلاعاتی برنامه اضافه کنید و سپس در هر کجا که می‌خواهید بصورت آفلاین و رایگان از این نرم‌افزار استفاده کنید.

اگر یک ارز را انتخاب کنید، بلافاصله نرخ سایر ارزهای ذخیره شده را به شما نشان خواهد داد و برای مواقعی که در حال خرید در کشوری دیگر هستید بسیار کارآمد است.

ممکن است نرخ ارز انتخابی شما از زمان همگام‌سازی تا سفر تغییر کند، بنابراین به محض دسترسی به WIFI برنامه را به روزرسانی کنید.

 

5- Triposo

اگر به دنبال یک راهنمای سفر هستید Triposo را نصب کنید. این برنامه اطلاعاتی جامع را از ویکی‌پدیا، ویکی تراول و سایر سایت‌ها کنار هم قرار می‌دهد و به یک راهنمای آفلاین برای استفاده آسان در سفر تبدیل می‌شود.

قبل از سفر، اطلاعات لازم را بارگیری کنید زیرا حجم این اطلاعات ممکن است زیاد باشد.

با کمک این نرم افزار می‌توانید تمامی فعالیت‌های مربوط به سفر، هتل‌ها و رستوران‌ها، نقشه‌ها و اطلاعات مسیریابی را در دست داشته باشید.

به علاوه این برنامه شامل اطلاعاتی در زمینه مقاصد گردشگری در سراسر جهان، دیکشنری همراه، تبدیل ارز و موارد دیگر بصورت رایگان است که همگی قابلیت استفاده در حالت آفلاین را دارند.

 

6- Pocket

هر زمان که قصد سفر دارید، ناگزیرید اطلاعات زیادی در مورد مقصد مورد نظر خود ذخیره کنید؛ مانند رستوران‌های پیشنهادی، مکان‌های دیدنی، اطلاعات مسیریابی و موارد دیگر.

برای اطمینان کامل از دسترسی به این اطلاعات بصورت آفلاین، نرم افزار Pocket را نصب کنید.

در این برنامه با یک کلیک، صفحه وب فعلی خود را ذخیره می‌کنید و سپس برنامه بطور خودکار همه موارد را همزمان با اتصال WIFI همگام‌سازی می‌کند. تمام اطلاعات ذخیره شده در هر مکان و هر زمان که بخواهید در گوشی هوشمند شما موجود است.

برنامه Pocket همچنین ابزاری عالی برای ذخیره مطالب سرگرمی از سایت‌هایی مانند یوتیوب، مقالات خبری VOX و خبرگزاری‌های معروف است.

 

7- گوگل ترنسلیت

هر زمان صبحت از ترجمه به میان می‌آید اولین نامی که به عنوان قوی‌ترین برنامه ترجمه به ذهن می‌رسد گوگل ترنسلیت است.

هر دو نسخه IOS و Android این نرم‌افزار به شما این امکان را می‌دهد تا بیش از 50 بسته زبان مختلف را بارگیری کنید و کلمات و عبارات را در کوتاهترین زمان ممکن ترجمه کنید.

می‌توانید کلماتی که می‌خواهید ترجمه کنید را تایپ کنید و یا دوربین موبایل خود را به سمت تابلو، منو یا هر متنی که می‌خواهید ترجمه کنید بگیرید تا این نرم افزار حتی در حالت آفلاین نیز آن را ترجمه کند.

 

8- Wifi Map

جالب است بدانید نرم‌افزار آفلاینی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا به اینترنت دسترسی پیدا کنید!!!

نسخه پولی این برنامه به شما این امکان را می‌دهد که در تمام شهرها مکان‌های دارای Wifi را یافته و ذخیره کنید تا بتوانید بصورت آفلاین نزدیک‌ترین Wifi به خود و اطلاعاتی از قبیل موقعیت مکانی دقیق آن، رمز وایفای و ... که توسط کاربران برنامه وارد شده را بیابید. در حال حاضر بیش از یک صد میلیون شبکه در سراسر جهان در این برنامه وجود دارد.

همانطور که گفته شد نسخه دارای پشتیبانی آفلاین این نرم‎افزار رایگان نیست اما با پرداخت هزینه 5 دلار به اطلاعات کامل دست می‌یابید.

 

9- American Red Cross First Aid

این برنامه طیف وسیعی از مطالب مبتنی بر سلامتی را در برمی‌گیرد و مفیدترین آن‌ها برای مسافران در مورد کمک‌های اولیه است که اتفاقات غیر مترقبه‌ای مانند سوختگی، خونریزی و تکنیک‌های مقابله با آن را از طریق آموزش تصویری و راهنمای گام به گام هرآنچه در مواقع اضطراری باید انجام داد را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

10- TripAdvisor

برنامه‌ریزی‌های مربوط به سفر بدون استفاده از تریپ ادوایزر غیر ممکن است. این وب سایت راهنمایی برای بررسی رستوران‌ها، اقامتگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری هر شهر است.

معمولا با جستجوی گوگل می‌توانید به وب سایت TripAdvisor.com دست یابید اما اگر می‌خواهید بصورت آفلاین به آن دسترسی داشته باشید، باید نرم افزار شرکت را دانلود کنید. این اپلیکیشن تقریبا مطالبی مشابه وب سایت دارد با این تفاوت که به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات کاربردی و نظرات کاربران، نقشه‌ها و مکان‌های گردشکری مورد نظر خود را برای بیش از 300 شهر محبوب در سراسر دنیا دانلود کنید.

 

11- Spotify

امروزه برنامه‌های پخش موسیقی یکی از محبوب‌ترین راه‌های گوش دادن به موسیقی مورد علاقه است. اما مشکلی که برخی از این برنامه‌ها دارند این است که قابلیت استفاده آفلاین را ندارند. نرم‌افزار Spotify این مشکل را حل کرده است و شما می‌توانید از آهنگ‌های ذخیره شده مورد علاقه خود در حالت آفلاین نیز لذت ببرید.

نظر بدهید