زمستان، بهترین فصل برای سفر به تایلند

زمستان، بهترین فصل برای سفر به تایلند

یکی از ایده آل‌ترین فصل‌ها برای سفر به تایلند، زمستان است؛ در این فصل باران‌های موسمی تمام شده است و هوا دلپذیرتر شده و از رطوبت آن کاسته می‌شود. اما مطمئنا آب و هوای بهتر، جمعیت بیشتری از گردشگران را نیز به تایلند می‌کشاند. فصل شلوغ سال در تایلند با شروع زمستان آغاز شده و تا اواخر بهار و گرم شدن طاقت فرسای هوا ادامه می‌یابد. در ادامه با مجله توریستی دیباگشت همراه ما باشید تا اطلاعات کامل مورد نیاز درباره سفر به تایلند در فصل زمستان را بازگو کنیم.

پنجشنبه 28 شهریور 1398
4152

زمستان، بهترین فصل برای سفر به تایلند

یکی  از ایده آل‌ترین فصل‌ها برای سفر به تایلند، زمستان است؛ در این فصل باران‌های موسمی تمام شده است و هوا دلپذیرتر شده و از رطوبت آن کاسته می‌شود. اما مطمئنا آب و هوای بهتر، جمعیت بیشتری از گردشگران را نیز به تایلند می‌کشاند.

فصل شلوغ سال در تایلند با شروع زمستان آغاز شده و تا اواخر بهار و گرم شدن طاقت فرسای هوا ادامه می‌یابد.

جهت کسب اطلاعات درباره تور تایلند از مشهد با ما در تماس باشید.

زمستان، بهترین فصل برای سفر به تایلند

شلوغ‌ترین فصل سال

همانند اکثر کشورهای جنوب شرقی آسیا، در تایلند نیز از ماه می تا اکتبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر ماه)، باران‌های موسمی شروع می‌شود. با پایان یافتن این فصل گردشگران زیادی برای لذت بردن از روزهای آفتابی و هوای مطبوع، به تایلند سفر می‌کنند.

هرچند تایلند مقصدی توریستی به حساب می‌آید که سفر به آن در هر فصلی انجام می‌گیرد؛ با این وجود تا قبل اکتبر به دلیل غیر قابل پیشبینی بودن شرایط جوی ممکن است بسیاری از برنامه‌ریزی‌های شما برای تفریحات در فضای باز و گشت و گذارهای شهری دستخوش تغییراتی شود.

شلوغ‌ترین فصل (High Season)  در تایلند از ماه نوامبر شروع می‌شود و با شروع زمستان، مقصدهای محبوب شلوغتر هم می‎شوند.

کریسمس یکی از شلوغ‌ترین زمان‌ها در تایلند است اما بعد از تعطیلات کریسمس یعنی در ژانویه و فوریه نیز مسافران زیادی به تایلند می‎آیند.

آب و هوای تایلند در زمستان

آب و هوای تایلند در زمستان

بطور معمول در دسامبر، ژانویه و فوریه، تایلند بهترین آب و هوا را دارد. از ماه نوامبر تا فوریه، رطوبت روزانه به 50 تا 60 درصد کاهش می‌یابد و درجه حرارت بین 30 تا 35 درجه سانتی‌گراد متغیر است. بنابراین تایلند در ماه‌های زمستان لذتبخش‌ترین آب و هوا را دارد.

چه لباس‌هایی با خود برداریم؟

در زمستان در مناطقی مانند مناطق کوهپایه‌ای شمال تایلند، ممکن است هوا در شب کمی سرد شود اما هیچگاه دمای هوا از 15درجه سانتیگراد پایینتر نمی‌رود. بنابراین توصیه می‌شود یک لباس پاییزی با خود بردارید.

کفش مورد استفاده اکثر مردم در جنوب شرقی آسیا، صندل ساده است که به آن فیلیپ فلاپ یا دمپایی تایلندی نیز می‌گویند. از جزایر گرفته تا شهرهای بزرگ و کوچک تایلند، مردم محلی هر روز این صندل‌ها را می‌پوشند. به خصوص اگر از معابد بازدید می‌کنید پوشیدن این کفش‌ها توصیه می‌شود چرا که درآوردن آن‌ها برای ورود به معبد آسان‌تر است.

آتش‌سوزی و مه و دود ناشی از آن

همه ساله آتش‌سوزی‌های غیر قابل کنترل در مزارع کشاورزی بخصوص در شمال تایلند اتفاق می‌افتد. مه و دود ناشی از این آتش‌سوزی‌ها ممکن است باعث مشکلات تنفسی و حتی تعطیلی فرودگاه بین‌المللی چیانگ مای (Chiang Mai) شود.

اوج مه در ماه مارس و آوریل است اما این احتمال نیز وجود دارد که در ماه فوریه یا زودتر نیز شروع شود.

بنابراین مسافران دارای بیماری آسم یا مشکلات تنفسی حتی‌الامکان باید قبل از سفر به تایلند کیفیت هوا را بررسی کنند.

فستیوال‌های تایلند در فصل زمستان

در تایلند، به جز سال نو چینی، اکثر فستیوال‌ها در بهار یا پاییز برگزار می‌شود. درست برخلاف دیگر کشورهای آسیا که فستیوال‌های زیادی در زمستان برگزار می‌کنند.

فستیوال های تایلند در زمستان

مهمترین فستیوال‌های تایلند در زمستان عبارتند از:

1-تولد پادشاه: 5 دسامبر سالروز تولد پادشاه تایلند است که بیشتر در بانکوک جشن گرفته می‌شود.

2- سال نو چینی: سال نو چینی در تایلند با نمایش‌های مختلف، رژه و رقص‌های شیر و اژدها جشن گرفته می‎شود. باید در نظر بگیرید که تعطیلات سال نو چینی زمان بسیار شلوغی برای سفر به تایلند محسوب می‌شود و قیمت پرواز و اقامتگاه‌های تایلند در این زمان با افزایش چشمگیری همراه است.

سال نو چینی هر سال معمولا در ژانویه یا فوریه بر اساس تقویم چینی، جشن گرفته می‌شود.

جشن سال نو چینی در تایلند

کریسمس در تایلند

کریسمس در شهرهای بزرگ تایلند به ویژه بانکوک و چیانگ می جشن گرفته می‎شود و مراکز خرید و خیابان‌ها به خصوص در منطقه سوخومویت بانکوک با تزئینات کریسمس، چراغ‌های تزئینی و بابانوئل تایلندی، حال و هوای سال نو به خود می‌گیرند.

هر سال بیش از 30.000 گردشگر برای سال نو میلادی و شب ژانویه به تایلند سفر می‌کنند.

نظر بدهید